KÖPVILLKOR
Så här kan du betala dina köp online hos Styleport.se
1. Kortbetalning med betal eller kreditkort som Visa, Mastercard, American Express, Eurocard m,m. Avgift: 0kr
2. Banköverföring med Handelsbanken, Swedbank, Nordea, SEB. Avgift: 0kr
3. Klarna Faktura betala på 14 dagar. Avgift: 0kr
4. Klarna Konto som delbetalning. Avgift: 0kr
Säkra betalningar
Styleport har valt Klarna som betalningsleverantör för alla typer av betalningar, betalningen sker genom Klarna Checkout och efter slutfört köp görs valet av betalmedel. För att garantera kundernas personliga uppgifters säkerhet och skydda mot intrång används endast säkra betalningslösningar som sker över sidor med krypterad anslutning via betalningsleverantören Klarna. Köpvillkor som är enligt nedan följer Sveriges lag om handel över nätet.
Frakt - Snabb och säker frakt via Postnord, 2-4 vardagar
För transport av paket använder vi avtal med Posten. Försändelserna når dig normalt inom 2-4 vardagar och kostnaden är 29:-. Helt fri frakt nås vid köp på 250:- och uppåt.
Öppet köp 30 dagar
Styleport vill att du som kund skall vara 100% nöjd med ditt köp därför tillämpar vi 30 dagars öppet köp. Det innebär att du efter att ha mottagit försändelsen i 30 dagar kan undersöka dina varor hemma i lugn och ro.
Retur av varor
Självklart får du ångra ditt köp, om du vill returnera varan sker det enklast genom att du kontaktar oss på Styleport inom 30 dagar och sedan skickar tillbaka varan med billigaste frakt. Returfrakt bekostas av köparen. Bifoga alltid förpackningen i obrutet skick med originalemballage och etiketter. När vi mottagit varan sänder vi omgående åter hela köpeskillingen exklusive eventuella fraktkostnader.
1)Få returen godkänd genom att kontakta oss på e-mail eller telefon.
2)Packa varan omsorgsfullt i samma förpackning som den kom i eller använd egen lämplig förpackning.
3)Bifoga ordersedeln som följde leveransen.
4)Sänd returen från Postens utlämningsställe mot det billigaste fraktalternativet.
Reklamation
Skulle olyckan vara framme och du i värsta fall mottagit trasiga varor eller om vi skickat fel varor, så skickar vi omgående rätt vara samt står självklart för returfrakten. Upptäcker du en skada på försändelsen innan du öppnar det, tag bilder och anmäl skadan till Posten eller till ditt utlämningsställe.
1)Få returen godkänd genom att kontakta oss på e-mail eller telefon.
2)Packa varan omsorgsfullt i samma förpackning som den kom i eller använd egen lämplig förpackning.
3)Bifoga ordersedeln som följde leveransen.
4)Sänd returen från Postens utlämningsställe mot det billigaste fraktalternativet.
Vid eventuell tvist
Styleport vill att du som kund alltid skall känna dig 100% nöjd med ditt köp, har något blivit fel kommer vi självklart överens. Skulle en tvist ändå uppstå följer vi alltid allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
1)Få returen godkänd genom att kontakta oss på e-mail eller telefon.
2)Packa varan omsorgsfullt i samma förpackning som den kom i eller använd egen lämplig förpackning.
3)Bifoga ordersedeln som följde leveransen.
4)Sänd returen från Postens utlämningsställe mot det billigaste fraktalternativet.
Tillämpning och Konsumentskydd
De här allmänna villkoren är tillämpliga på det köpeavtal som du som konsument sluter med Styleport genom köp online, organisationsnummer 559038-7477, Styleport AB. För att ta tillvara dina intressen som kund tillämpas bestämmelserna i Konsumentköplagen (SFS 1990:932), Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) samt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204) på samtliga köp på www.styleport.se
Personuppgiftspolicy
Styleport AB är ett svenskt företag och följer Sveriges regler och lagar samt personuppgiftslagen. Styleport lämnar aldrig ut adresser, telefonnummer, personnummer, e-mailadresser eller andra uppgifter om kunder till tredje man för marknadsföringssyfte, statistisk bearbetning eller dylikt. Kundens uppgifter behandlas helt konfidentiellt oavsett om de speciellt har begärt detta eller inte. Styleport använder informationen endast för att kunna handlägga kundens beställning.